Szkolenie dotyczy omówienia regulacji w zakresie nowych sposobów doręczeń wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych.
W trakcie szkolenia prowadzonego od podstaw poruszymy zagadnienia doręczenia elektronicznego, publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publicznej usługi hybrydowej, kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, obiegu i archiwizacji dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
Uczestnik szkolenia pozna rozwiązania wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych. Przedstawione zostaną założenia i istota doręczeń elektronicznych w zakresie ich praktycznego wymiaru jak i doniosłości prawnej. Podczas szkolenia zostaną szczegółowo przedstawione zasady dotyczące stosowania publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publicznej usługi hybrydowej PUH przez podmioty publiczne.
Zasady doręczania pism w postaci elektronicznej zostaną zaprezentowane na gruncie praktyki stosowania PURDE i PUH w systemie do elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD.
Uczestnik pozna przebieg procesu obiegu korespondencji (ze szczególnym uwzględnieniem PURDE i PUH) wraz z generowaną dokumentacją potwierdzającą proces doręczania przesyłki za pośrednictwem e-doręczeń.
Uczestnik nabędzie kompleksową teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu e-doręczeń, pozna nowe zasady korespondencji elektronicznej, zapozna się z nowymi rozwiązaniami prawnymi i technicznymi związanymi z doręczaniem oficjalnej korespondencji.
Chcesz poznać wykładowcę, zobacz zakładkę – Osoba prowadząca.
Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli organów administracji publicznej oraz pozostałych podmiotów publicznych. Do udziału w szkoleniu zachęcamy pracowników organów administracji, pracowników sektora publicznego.
1. Cele ustawy o doręczeniach elektronicznych
Omówienie istoty i założeń doręczeń elektronicznych.
2. Zasady ogólne ustawy o doręczeniach elektronicznych
Omówienie głównych zasad płynących z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
3. Baza Adresów Elektronicznych
Istota bazy adresów elektronicznych, jej założenia, administrator skrzynki.
4. Adres do doręczeń elektronicznych
Omówienie struktury i zasad korzystania z adresu do doręczeń.
5. Operator wyznaczony
Omówienie podmiotu, który doręcza korespondencję w ramach PURDE I PUH.
6. Podmiot publiczny i niepubliczny
Prezentacja zagadnień związanych z obowiązkiem posiadania adresu do doręczeń elektronicznych oraz fakultatywności jego posiadania.
7. Skrzynka doręczeń
Funkcjonowanie skrzynki do doręczeń.
8. Wyłączenia w stosowaniu doręczeń elektronicznych
Omówienie przesłanek wyłączających stosowanie e-doręczeń.
9. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE)
Omówienie procesu doręczania przez PURDE, generowania dokumentów dotyczących doręczenia, terminy.
10. Publiczna usługa hybrydowa (PUH)
Omówienie procesu doręczania przez PURDE, generowania dokumentów dotyczących doręczenia, terminy.
11. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KURDE)
Omówienie usługi KURDE - Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.
12. Doręczenia elektroniczne w świetle regulacji KPA
Analiza przepisów KPA dotyczących doręczeń, w tym doręczeń elektronicznych.
Program opracował Radca Prawny Paweł Głuchowski
Organizator szkolenia - Polbi, Warszawa
PAWEŁ GŁUCHOWSKI
Radca prawny, trener-praktyk, wykładowca. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach oraz administracji publicznej. Specjalizuje się w postępowaniu administracyjnym oraz postępowaniu sądowym. Autor publikacji, w tym również w zakresie postępowania administracyjnego. Posiada wieloletnie doświadczenie szkoleniowe oraz dydaktyczne. Zajęcia prowadzone są w oparciu o praktyczne przykłady z zakresu działalności organów administracji oraz orzecznictwo sądów administracyjnych.
Coraz więcej nowych rozwiązań elektronicznych trafia do sektora administracji publicznej. Kolejnym krokiem jest zmiana wprowadzona w sektorze publicznym związana z doręczaniem pism urzędowych w postaci elektronicznej z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego powiązanej z adresem doręczeń elektronicznych.
Czas spotkania wykorzystamy na wyjaśnienie jak wygląda hierarchia doręczeń, czym jest nowy adres do doręczeń i czym się różni od adresu zwykłej poczty elektronicznej i co wynika z umieszczenia adresu w bazy adresów do doręczeń, który czas otrzymania jest przyjmowany jako moment, od którego liczymy terminy procesowe?
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne dostosowane do indywidualnych potrzeb. Jeżeli masz w planach realizację szkolenia zamkniętego (szkolenie na zamówienie) dotyczącego obsługi korespondencji przesyłek pism urzędowych w formie doręczeń elektronicznych, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji: Polbi – Warszawa.
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.