Szkolenie „Prawa pacjenta” to spotkanie podczas którego omawiamy zadania i odpowiedzialność personelu placówek opieki zdrowotnej w przypadku realizacji praw pacjentów przez placówki lecznicze.
Podczas szkolenia nawiązujemy do ostatnio wprowadzonych zmian w przepisach ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i wyjaśniamy, w jaki sposób przepisy stoją na straży praw pacjenta w ochronie zdrowia?
Prawa pacjenta to obszerny katalog praw, które gwarantuje konstytucja oraz regulacje wynikające z m.in. z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawy o zawodzie pielęgniarki i położnej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów czy z ustawy o ochronie danych osobowych.
Zapoznaj się z prawami i obowiązkami swoich pacjentów:
Według najnowszych danych Biuro Rzecznika Praw Pacjenta udziela średnio w ciągu roku ponad 100 tysięcy porad telefonicznych, a przedstawiciele RPP interweniują ponad 5 tysięcy razy w sprawach dotyczących przysługujących pacjentom praw w trakcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
Pacjenci coraz częściej zgłaszają zastrzeżenia i skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia, co często skutkuje wszczynaniem postępowań wyjaśniających, kontrolami i nałożeniem sankcji finansowych na świadczeniodawców. Poznaj najczęściej popełniane błędy, sprawdź ich potencjalne skutki oraz sposoby ich szybkiej naprawy ale przede wszystkim zadbaj o to, by zawsze być w zgodzie z katalogiem i specyfiką praw pacjenta.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program szkolenia
Szkolenie ma charakter praktyczny i otwarty, jeżeli masz pytania – od razu uzyskasz odpowiedź. W trudniejszych przypadkach związanych ze stosowaniem w praktyce praw pacjentów otrzymasz odpowiedź pisemną po szkoleniu, wraz z podaniem podstaw prawnych. Jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia zachęcamy do przesyłania pytań – pozwoli to wpłynąć na kształt szkolenia i dać odpowiedzi na pytania w toku szkolenia, jeszcze przed rozpoczęciem dyskusji.
Warto wiedzieć, że nasze szkolenie dotyczące zarówno praw jak i obowiązków pacjentów to:
Tematyka szkolenia: Prawa i obowiązki pacjenta w praktyce
Wykładowca: Specjalista do spraw zarządzania podmiotami leczniczymi – Paweł Postawski
Czas szkolenia: 3 godziny z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
Certyfikat: Otrzymujesz imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
Faktury: Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności
Materiały szkoleniowe: W cenie szkolenia materiały w postaci elektronicznej
Placówka oświatowa: Zobacz nasze zaświadczenia i wpisy w rejestrach
Szkolenia wewnętrzne: Dopasujemy kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
Kontakt: Polbi – Warszawa, tel. 721 547 750, formularz kontaktowy, e-mail: biuro@polbi.com.pl
PAWEŁ POSTAWSKI
Dr Paweł Postawski to wykładowca specjalizujący się w nowoczesnym zarządzaniu podmiotami leczniczymi, który wyróżnia się wyjątkową wiedzą i pasją do dzielenia się nią z innymi. Doktor nauk humanistycznych, przez pięć lat prowadził konwersatoria na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie jego zaangażowanie i innowacyjne podejście do edukacji spotykały się z bardzo dobrym odbiorem studentów.
Dr Postawski posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracy w pełnoprofilowym, dynamicznie rozwijającym się Centrum Onkologii, gdzie odegrał kluczową rolę w implementacji i wdrażaniu Szybkiej Ścieżki Onkologicznej oraz systemu DiLO, a także w realizacji projektów związanych z Kompleksową Opieką Onkologiczną (KON-Pierś, KON-Jelito). Jego zaangażowanie i umiejętność łączenia teorii z praktyką przynoszą wymierne korzyści w obszarze zarządzania opieką zdrowotną.
Od sierpnia 2023 roku Paweł Postawski jest kierownikiem Działu Kontraktowania i Rozliczania Świadczeń Zdrowotnych w 1 Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką SPZOZ w Lublinie, gdzie uczestniczy w realizacji planów rozwoju szpitala. 1 Szpital Wojskowy jest szpitalem wiodącym w II Rejonie Zabezpieczenia Medycznego Wojsk, obejmującym swoim zasięgiem województwo lubelskie oraz podkarpackie i realizuje zadania zlecone związane z obronnością państwa określone przez Ministra Obrony Narodowej.
Ponadto dr Postawski pełni funkcję konsultanta do spraw medycznych w kancelarii adwokackiej, co dodatkowo wzbogaca jego perspektywę i wiedzę o najnowsze trendy i regulacje w dziedzinie opieki zdrowotnej. Jego nieustanna chęć doskonalenia się znajduje odzwierciedlenie w licznych projektach edukacyjnych, w których bierze udział, organizowanych m.in. przez Agencję Badań Medycznych, The Global Health Network oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Studenci i uczestnicy szkoleń wysoko cenią dr Postawskiego za jego niezwykłą umiejętność przekazywania wiedzy w sposób klarowny i inspirujący, co potwierdzają ich najwyższe oceny w ankietach ewaluacyjnych. Jego zaangażowanie, doświadczenie i otwartość na nowe idee sprawiają, że jest nie tylko autorytetem w swojej dziedzinie, ale także mentorem, który inspiruje innych do rozwoju i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu opieką zdrowotną.
Rosnąca świadomość pacjentów i nieustannie zmieniające się przepisy, nakładające na świadczeniodawców coraz więcej obowiązków skłaniają nas do zaproponowania udziału w szkoleniu, które pomoże realizować świadczenia opieki zdrowotnej zgodnie z zasadami, które zapewnią pacjentom odpowiednio zorganizowaną opiekę medyczną, a jednocześnie zminimalizują ryzyko różnego rodzaju skarg oraz pomogą uniknąć napięcia i konfliktów na styku pacjent – podmiot leczniczy.
Uczestniczysz w spotkaniu online prowadzonym na żywo:
Listę równie interesujących szkoleń dla służby zdrowia znajdziesz w kategorii: Ochrona zdrowia
Przestrzeganie praw pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich podmiotów uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Muszą mieć to na względzie organy władzy publicznej, osoby wykonujące zawody medyczne oraz pozostali, którzy z racji wykonywanego zawodu mają kontakt z pacjentem. Do praw pacjentów można zaliczyć:
Udział w kursie rekomendujemy dyrektorom i menadżerom placówek ochrony zdrowia, lekarzom i pielęgniarkom, osobom mającym bezpośredni kontakt z pacjentami oraz urzędnikom funkcjonującym w obszarze kontroli służby zdrowia.
Pamiętaj, że nierespektowanie praw pacjenta lub niedostateczne ich przestrzeganie a także brak w systemie wewnętrznym odpowiednich procedur kontrolno-zapobiegawczych może narazić podmiot udzielający świadczeń opieki zdrowotnej na niepotrzebne postępowanie skargowe i ewentualne dotkliwe sankcje pokontrolne a w najgorszym przypadku na pozwy i roszczenia w stosunku do szpitala jak i personelu medycznego.
We wrześniu 2023 roku weszły w życie przepisy nowelizujące ustawę o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Efektem zmian jest nowy sposób rekompensowania szkód spowodowanych zdarzeniami medycznymi. Pacjent będzie mógł w sposób pozasądowy ubiegać się o rekompensaty za uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia powstałe wskutek udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia zdrowotnego. Powstały Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych będzie też wypłacał odszkodowania w przypadkach śmierci pacjenta. Świadczenie kompensacyjne będą przyznawane na podstawie opinii zespołu ekspertów a decyzje o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia podejmować będzie Rzecznik Praw Pacjenta.
Zachęcamy do skorzystania z możliwości zorganizowania szkolenie na zamówienie. Jeśli planujesz realizacją zamkniętego szkolenia dotyczącego poznania praw i obowiązków pacjenta i prezentujące i zasad stosowania tych praw w praktyce funkcjonowania placówek opieki zdrowotnej, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji.
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.