Zapraszamy na szkolenie dotyczące wydatków ponoszonych na reprezentację i reklamę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Poznasz, które z wydatków są możliwe do uznania za podatkowe koszty uzyskania przychodów.
Podczas szkolenia dowiesz się, które wydatki ponoszone na reprezentację i reklamę nie mogą być uznane na gruncie podatkowym za koszty? Porozmawiamy także o świadczeniach na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.
➤ Poznasz możliwe wydatki na reprezentację i reklamę w aspekcie podatków: dochodowego od osób fizycznych (PIT/PDOF), od osób prawnych (CIT/PDOP) i podatku od towarów i usług (VAT).
➤ Będziesz znał zasady zaliczania wydatków dotyczących świadczeń na rzecz pracowników do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy oraz ustalanie przychodów pracowników.
➤ Zdobędziesz wiedzę o zasadach sprzedaży premiowej i rozliczaniu nagród w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach.
➤ Upewnisz się, jak właściwie wykazywać wydatki na upominki i nagrody dla kontrahentów.
➤ Będziesz wiedział, jak postępować w przypadku świadczenie usług oraz przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
Szkolenie dotyczy skomplikowanej tematyki wydatków ponoszonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na reprezentację i reklamę w ujęciu podatkowym. Ze względu na nieprecyzyjne definicje, liczne i sprzeczne interpretacje podatkowe oraz orzecznictwo sądowe kwestia ta powoduje kłopoty w prawidłowym stosowaniu przepisów. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie rodzi ta tematyka.
Omawiając wybrane zagadnienia podatkowe z zakresu reklamy, wydatków na reprezentację i sponsoring, kwestie sprzedaży premiowej i rabatów, nieodpłatnych świadczeń czy świadczeń dla osób zatrudnionych zapoznamy uczestników zajęć z całokształtem działań o charakterze marketingowym na gruncie podatku VAT oraz podatków dochodowych – PIT i CIT.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program szkolenia
Szkolenie poświęcone problematyce reprezentacji i reklamy na gruncie podatków PIT, CIT i VAT adresowane jest do:
Warto wiedzieć, że nasze szkolenie „Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym” to:
Chcesz poznać wykładowcę, zobacz zakładkę – Osoba prowadząca
Zadzwoń – Telefon: 721 547 750
Napisz do nas: biuro@polbi.com.pl
Wypełnij – Formularz kontaktowy
Zobacz zakładkę – Informacje dodatkowe
Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu ponoszonych wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług:
Świadczenia na rzecz osób zatrudnionych, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych:
Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem najnowszych zmian wynikających nowelizacji przepisów o VAT.
Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług:
Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w podatku VAT oraz w podatku dochodowym.
Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
Program szkolenia opracowała Mirela Chomont
Organizator kursu: Polbi - Warszawa
MIRELA CHOMONT-WOLAK - DORADCA PODATKOWY
Mirela Chomont-Wolak jest doradcą podatkowym i członkinią zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako pracownik organów administracji skarbowej oraz współpracując z największymi kancelariami prawniczymi Pomorza Zachodniego oraz firmami audytorsko-księgowymi.
Mirela Chomont-Wolak jest wykładowczynią akademicką, doświadczoną trenerką i autorka szkoleń, podczas których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozumienia i praktycznego stosowania przepisów podatkowych.
Poznaj aspekty podatkowe wydatków na reprezentację i reklamę,omawiamy wszystko o kosztach związanych z reprezentacją i reklamą. Zapraszamy na szkolenie podczas którego ułatwiamy zrozumieć, jak postępować z wydatkami na reprezentację i reklamę oraz sponsoring. Powiemy co robić gdy prowadzisz sprzedaż premiową oraz dokonujesz świadczeń na rzecz pracowników. Pomagamy zrozumieć zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzeniem działań reklamowych oraz wydatkowania środków na reprezentacją w aspekcie podatków dochodowych (PIT i CIT) i podatku od towarów i usług (VAT).
Podczas praktycznych warsztatów podatkowych poznasz rodzaje wydatków na reprezentację i reklamę mogących być uznawanych za koszty uzyskania przychodu w podatkach CIT i PIT oraz w aspekcie podatku od towarów i usług - VAT. Omówimy świadczenia na rzecz osób zatrudnionych a także wydatki na spotkania i wyjazdy integracyjne. Poruszymy problematykę sprzedaży premiowej, upominków, usług a także przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz dokumentowanie czynności nieodpłatnych.
Omawiana na szkoleniu tematyka dotyczy wydatków na reprezentację i reklamę, sponsoring oraz kosztów udziału w targach i imprezach, świadczeń na rzecz pracowników, wydatków związanych ze spotkaniami i wyjazdami integracyjnymi czy szkoleniami pracowników z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodu w przypadku podatków dochodowych od osób fizycznych (PIT i CIT). Poruszone zostaną kwestie świadczenia usług lub przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy, zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych i moment powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług – VAT.
Wykłady i ćwiczenia na szkoleniu „Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym” prowadzone są w oparciu o autorskie programy i prezentację praktycznych przykładów.
Uczestnicy zajęć z zakresu reprezentacji, reklamy i sponsoringu omawiających całokształt działań o charakterze marketingowy na gruncie podatkowym (PIT, CIT i VAT):
Wiedza uzyskana podczas szkolenia pozwoli również na unikniecie ryzyka powstania zaległości podatkowych i związanych z nimi kosztami odsetek od zaległości podatkowych oraz zminimalizuje ryzyko odpowiedzialności karno-skarbowej za ewentualne błędy dotyczące rozliczeń podatkowych związanych z wydatkami na reprezentację i reklamę.
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne spełniające Twoje indywidualne potrzeby. Jeśli planujesz organizację zajęć omawiających całościowo problematykę uznawania za koszty uzyskania przychodów wydatków na reprezentację i reklamę, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji.
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.