Unikatowe na rynku szkolenie z aspektów jakościowych w branży wyrobów medycznych to wyjątkowa propozycja dla producentów, importerów i dystrybutorów wyrobów medycznych.
Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli sklepów medycznych i firm serwisujących wyroby medyczne. Szkolenie rekomendujemy także osobom reprezentującym podmioty lecznicze, w których wykorzystywane są specjalistyczne wyroby medyczne oraz związane z nimi oprogramowanie.
W trakcie szkolenia dowiesz się, jak postępować z wadami jakościowymi wyrobów medycznych i jak ich unikać. Poznasz przykłady działań, skorzystasz z rad i wskazówek. Będziesz wiedzieć, co oznacza odpowiedzialność produktowa za wyroby medyczne i z jakim z roszczeniami z tego tytułu można się spotkać?
Reklamacje i zwroty wyrobów medycznych w ramach gwarancji. Na gruncie regulacji zawartych w ustawie o wyrobach medycznych i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 MDR (Medical Devices Regulation) omówimy zagadnienia dotyczące serwisowania, rozpatrywania reklamacji i skarg, postępowania ze zwrotami oraz przybliżymy kwestie wycofania lub wstrzymania w przypadku wyrobów medycznych.
Szkolenie od podstaw, dla praktyków. Branża wyrobów medycznych w ostatnim czasie musie się stale mierzyć z ciągłymi i licznymi zmianami prawnymi dotyczącymi produktów medycznych/wyrobów medycznych. Nowelizacje przepisów ustawy o wyrobach medycznych w wielu przypadkach stanowią dla wytwórców wyrobów medycznych nie lada wyzwanie. Podmioty branży wyrobów medycznych zobligowane są do przeprowadzenia ponownej oceny zgodności i certyfikacji czy wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z MDR.
Wysoka jakość wyrobów medycznych to bezpieczeństwo. Zmiany prawne regulujące obszar wyrobów medycznych niewątpliwie skorelowane są z jakością produktów medycznych, która gwarantuje bezpieczeństwo użytkownika. Zapewnienie najwyższej jakości produktów wiąże się z koniecznością ich kontroli, serwisowania, wymiany części czy też odpowiedniego postępowania ze zgłoszonymi wadami.
Jak radzić sobie z wadami jakościowymi? Poszczególne czynności dotyczące likwidacji wykrywanych wad i prowadzące do zapewnienia właściwej jakości produktów wiążą się z kolei z konkretnymi obowiązkami prawnymi. W przypadku wad jakościowych konieczne może okazać się wdrożenie procedury reklamacji czy przyjęcia zwrotu. Istotna jest również wiedza w zakresie obowiązków i uprawnień klienta i w zależności od tego czy jest konsumentem czy przedsiębiorcą – rzeczone obowiązki nie zawsze będą tożsame.
Konserwacja, naprawy, przeglądy i serwis. Ponadto nie należy zapominać, że każdy użytkownik wyrobu (w tym np. szpital) zobowiązany jest do wypełniania nałożonych na niego obowiązków, w tym m.in. zapewnienia napraw, konserwacji, działań serwisowych, aktualizacji oprogramowania czy przeglądów.
Szkolenie pozwala uczestnikom poszerzyć posiadaną wiedzę oraz pogłębić znajomość prawnych aspektów jakości wyrobów medycznych.
Wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program szkolenia
Szkolenie o prawnych aspektach wad jakościowych wyrobów medycznych kierowane jest do:
Szkolenie polecamy szczególnej uwadze pracownikom działów jakości i kontroli jakości wyrobów medycznych.
Nasze szkolenie o wyrobach medycznych to:
Tematyka szkolenia: Szkolenie o prawnych aspektach gwarancji, reklamacji i serwisowania wyrobów medycznych
Wykładowca: Warsztaty prowadzą specjalistki – Dominika Chrabańska i Roksana Strubel
Czas szkolenia: 3 godziny z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
Poziom prezentowanej wiedzy: Szkolenie od podstaw przydatne dla praktyków
Certyfikat: Otrzymujesz imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
Faktury: Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności
Materiały szkoleniowe: W cenie szkolenia materiały w postaci elektronicznej
Placówka oświatowa: Zobacz nasze zaświadczenia i wpisy w rejestrach
Szkolenia wewnętrzne: Dopasujemy kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
Kontakt: Polbi – Warszawa, tel. 721 547 750, formularz kontaktowy, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Dominika Chrabańska i Roksana Strubel zaprezentują swoje spojrzenie na omawiane tematy.
DOMINIKA CHRABAŃSKA
Na co dzień w biznesie wspiera firmy z branży farmaceutycznej, medycznej, żywnościowej doradzając w obszarze life sciences - na rynkach regulowanych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym prawem farmaceutycznym, w szczególności problematyką dopuszczania do obrotu oraz obrotem produktów na rynku regulowanym. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa farmaceutycznego, wyrobów medycznych i badań klinicznych oraz marketingu produktów.
Dominika ukończyła studia prawnicze w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką Podyplomowego Studium Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych „Metodologia badań klinicznych” prowadzonych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Współautorka komentarza do ustawy o badaniach klinicznych, wykładowca studiów podyplomowych „Metodologia badań klinicznych” na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
ROKSANA STRUBEL
Wspiera firmy z branży med&pharma, żywnościowej i biotechnologicznej. Doradza klientom w sprawach związanych z wprowadzeniem produktów na rynek i ich dystrybucją, a także wdrażaniem nowych usług oraz modeli biznesowych.
Służy pomocą przedsiębiorcom w bieżącej działalności, negocjowaniu umów oraz zapewnieniu compliance w organizacji. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych oraz sporach sądowych.
Regularnie prowadzi szkolenia z zakresu prawa farmaceutycznego i prawa wyrobów medycznych. Współautorka praktycznego przewodnika "Prawo wyrobów medycznych" oraz komentarza do ustawy o badaniach klinicznych.
Autorka bloga https://roksanastrubel.com/, na którym analizuje tematy istotne dla sektora ochrony zdrowia. Swoją wiedzą dzieli się również w ramach prawniczego newslettera dla branży life sciences.
Szkolenie poświęcone jest bardzo szczegółowemu omówieniu kwestii jakościowych dotyczących wyrobów medycznych. Podczas spotkania porozmawiamy o serwisie wyrobów, gwarancji vs rękojmia, częściach zamiennych do wyrobów medycznych itp.
Jakie są warunki udzielania gwarancji na wyroby medyczne?
Ile wynosi okres gwarancji wyrobów medycznych?
Na jakich warunkach wyrób medyczny podlega reklamacji?
Co zrobić, gdy sprzęt medyczny się zepsuł?
Czy można zwrócić sprzęt medyczny?
Jak przystąpić do procedury naprawy wyrobu medycznego?
Zachęcamy do zamówienia szkolenia wewnętrzne z zakresu konserwacji, napraw, przeglądów i serwisów wyrobów medycznych oraz praw przysługujących z tytułu gwarancji i rękojmi. Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia zamkniętego dotyczącego tzw. jakościowego podejścia do wyrobów medycznych, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji.