Jak zarządzać jakością w placówce medycznej? Ustawa o jakości i bezpieczeństwie w ochronie zdrowia.

Jakość w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwo pacjenta

Program szkolenia online na żywo


1. Wprowadzenie do ustawy o jakości i bezpieczeństwie pacjenta.

2. Aktualny stan legislacyjny i planowane rozporządzenia.

3. Autoryzacja podmiotów wykonujących działalność leczniczą – stan prawny, warunki uzyskania, proces autoryzacji.

4. Nowe zasady akredytacji w ochronie zdrowia – stan prawny.

5. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem – obligatoryjny od 01.07.2024:

  • Wskaźniki jakościowe – założenia, omówienie projektu rozporządzenia.
  • Omówienie najważniejszych elementów składowych wew. systemu jakości.
  • System monitorowania zdarzeń niepożądanych:

- przykłady zderzeń niepożądanych,

- metody dochodzenia przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych,

- procedura monitorowania zdarzeń niepożądanych,

- minimalizacja zdarzeń niepożądanych.

  • Zarządzanie ryzykiem:

- przykłady narzędzi do zarządzania ryzykiem,

- przykłady ryzyk w działalności leczniczej.

5. Checklista wdrożeniowa - wykazanie zgodności z ustawą.

6. Wskazówki do wdrożenia ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.

 

Ważne: Od 1 lipca 2024 roku wszystkie podmioty wykonujące działalność leczniczą w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia są zobowiązane do wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem.

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.